2010.04.22.
16:26

Írta: Baloo27

Április 22. – (V)iszonyok – Koncert Veszprémben – Élj! - Péntek: Adj!

            Ahogy az idei év indult, az egyértelművé tette, hogy nem akármilyen lesz a 2010-es esztendő. Egyik napról a másikra elkezdtek megoldódni bizonyos dolgok. Bizonyos dolgok pedig nem. Azokat a kapcsolatokat, ahol rendeznivalóm volt, a mai napra sikerült teljesen lerendeznem. Ahogyan B és L és G és E és másik G irányába is minden helyreállt, úgy gondolom, hogy a legjelentősebb akadályok egy része elhárult a sikeres jövő elől. Nagyszerű!

            Ilyenkor másik dolgok szoktak gondot okozni, azok, amik még nem oldódtak meg. De meg fognak. Muszáj lesz. Néhány nagyobb levegővétel, gondolkodás, háborgás vagy éppen mélyre süllyedés után friss levegőt szívok a tüdőmbe, és tiszta fejjel, újra megemberelve magamat, leporolva a térdemről a port, és kihúzott, egyenes háttal fogok továbblépni.

 

            Mit is vártam?! Igazából azt, amiről mindenki álmodik: gondtalan életet. Na, ez az, ami nem létezik. Viszont, és itt van a legfontosabb különbség – véleményem szerint – hívő és nem hívő ember között: van Remény! Nagy „R” betűvel. A Remény él!

            Pál apostol azt írta egyik levelében: „tudom kinek hittem”. Máshol pedig ezt írja: „Nem szégyellem az Evangéliumot”. Én sem. Erre tettem fel az életemet, ha úgy tetszik. A zenémmel, a dalaimmal az Evangéliumot hirdetem.

Nyilván, nekem is kijut a „jóból”. Csak azért, mert hiszek Istenben, még nem vagyok valami csodabogár, aki különleges képességekkel kikerül minden veszedelmet. Sajnos nem vagyok ilyen. Viszont, a gondok közt is van Reményem! Ő, Krisztus! A Szabadító! Éppen ezt mondtam a minap Veszprémben, az Egyetemen tartott koncerten.

 

Funky party volt a javából. Pörgős, lüktetős dalok egymásutánja, és egyfajta zavarodottság: Krisztusról szóló dalok úgynevezett modern funky-gospel stílusban. Jól szólt az egész, jó volt a csapat, nagyon! Vasárnap, amikor este próbát tartottunk, nem gondoltam, hogy ennyire egyben lesz az egész. Azt ugyan biztosra vettem, hogy a csapat egysége nagyon rendben volt! A vasárnapi próba végén leültünk imádkozni, kicsit beszélgetni, és együtt köszönetet mondtunk Istennek. Azt gondolom, hogyha Őt, a lényeget helyezzük az első helyre, akkor minden más megadatik mellé.

A koncert kezdetekor úgy láttam, meglepődtek a jelenlévők. Így is lehet Krisztusról hallani?! Az első két-három dal talán a meglepettség jegyében telt. Utána azonban úgy tűnt, mindannyian érezzük, amit érezni kell: Valóság, nem vallás. Ez megvallás – nem vallás.

Ma már tudom, miért íródnak mostanában azok a dalok, amik nem „férnek” bele a gyülekezetek, templomok falai között jellemző közös zenélésbe. Hát azért, hogy a falakon kívül érjenek célt! Izgalmas pályát futnak be ezek a dalok, és mi részese lehetünk annak, hogyan célt érnek!

A szervező fiatalok nagyon kedvesek voltak, és tetszésüknek adtak hangot, a sok elismerő szó, és kedves fogadtatás után, már későre járt az idő, mikor megérkezett a nagyon finom vacsoránk. Végül, háromnegyed 11-körül tudunk hazaindulni. Hulla fáradtan értünk haza mindannyian. De megérte!

Isten jó!

 

 

ÉLJ!!! Hallottam, szinte valóságosan ma a fülemben. Ő szólt. Kedves volt, de határozott. Szeretettel volt tele ez az egy szó. És aggódással. Félt engem. Aggódik értem. És gondomat viseli. Ő mondta: „Veled vagyok a világ végéig minden nap!”, azt is mondta: „Ne félj, csak higgy!”.

Hiszek, Jézus! Hiszek!

 

 

 

Közkívánatra, a péntek! Tényleg elfelejtettem, mert túl sűrű volt a hét, és kiment a fejemből! Szóval, péntek: Piszter Ervin beszélt az adás-kapás viszonyáról. Erős volt, sőt, az én emlékeim szerint, ez a mai prédikáció volt messze a legütősebb. Szólt! Bele a szívem közepébe. Azt hiszem, az egész este olyan volt, amilyenre mindig vágynék...

Az, amikor önként, jó szívvel megyek a gyülekezetbe, azért, hogy a többiekkel együtt mondjak köszönetet - elvárások nélkül!! - az én Istenemnek, az mindig magával hoz valami természetfelettit! Egyszerűen ennyi a tény: Isten hűséges, és igaz! Amit megígért, az úgy van: "Közeledjetek Istenhez, és Ő is közeledni fog hozzátok" - annyira sokszor tette már meg az első lépést Ő, most igazán rajtam a sor. Én kell, hogy elsőnek lépjek Őhozzá, és az biztosan nem marad válasz nélkül! Most sem maradt el a válasz!

Ő volt az! Ott volt velünk. Közel! Jó reménnyel várom a következő estét...

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://baloo27.blog.hu/api/trackback/id/tr761942877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pleiades.hu 2010.04.23. 09:19:10

"Ma már tudom, miért íródnak mostanában azok a dalok, amik nem „férnek” bele a gyülekezetek, templomok falai között jellemző közös zenélésbe. Hát azért, hogy a falakon kívül érjenek célt!"

Jó!

pleiades.hu 2010.04.23. 09:21:18

Bár szerintem pénteken is olyan fantasztikusan jól sikerült a dicséretvezetés, hogy egy mondatot arról is íni kellett volna :) :P

Baloo27 2010.04.23. 09:39:35

kiegészítettem :-)
És köszönöm!
süti beállítások módosítása