2007.06.16.
09:23

Írta: Baloo27

Június 14. csütörtök – eddigi összegzés

         A Napló már jó ideje bővül, szinte napi rendszerességgel egyre több és több sor kerül a következő alá. „A4”-es méretben már a 107. oldalnál tartok. Nem semmi, mert a szangvinikus kis lelkivilágommal próbáltam reálisan nézni a helyzetet, és azt tűztem ki célul, hogy egy hónapot érjek meg, és ne felejtsem el lejegyezni a gondolataimat.

            Amikor elkezdtem a Naplót vezetni, csak magamnak, a számítógépen írogattam a gondolatokat, amiket a Bibliából kaptam. Egyszercsak, egy merész gondolat ébredt bennem: ha valóban Istentől kapott, megerősítő, és éltető gondolatokat nyerek a Bibliából, akkor lehet, hogy nem csak nekem van rá szükségem, hátha másoknak is adhat erőt. Sok visszajelzés érkezett akár szóban, e-mailben, kommentekben – ez pedig megerősített abban, hogy Isten valóban szeretné, ha foglalkoznék ezzel a Napló írással.

Az elmúlt bő 4 hónap során láttam, ahogyan éppen nő, vagy csökken a Napló látogatottsága; láttam, ahogyan rendszeresen járnak vissza Kedves Oolvasók; sokan a gyülekezet weboldaláról találtak „rám”; de bárhogyan is történt, a visszajelzések azt mutatják, hogy Isten képes még egy ilyen internetes blogon keresztül is „akcióba lépni”. Sok minden le van itt írva és belepillanthat szinte bárki, aki ért magyarul, az életembe; közhelyektől a mélyebb, de amatőr teológiai gondolatokon át, örömök, nehézségek, család, barátok, zene és még sok más témakör is megírásra került eddig.

 Legfontosabbnak még most is azt tartom, hogy őszintén, és hitelesen igyekszem írni, kertelés nélkül. Nagyon ráuntam az általános, elvárt keresztény életre; a dogmákra, arra, hogy „mitől is jó egy keresztény/keresztyén ember”. Egyébként is szeretek különcködni, és lázadozni minden ellen, amit elvárnak, és amit valahogyan csinálni „kell”.

Sokáig nem értettem, miért van hányingerem az egyházasditól. Valójában arra jöttem rá, hogy Krisztus EGYHÁZA belőlem, és sok más Benne hívő emberből áll, akik mind-mind mások, sokfélék – színes egészet alkotva képezzük az igazi Egyházat. Krisztus megváltása, és Isten szeretete nem zárható be négy fal közé, sem kicsi, sem nagy templomba, sem csarnokba, sem parkba. Az egyetlen igaz, üdvözítő egyház pedig, sem nem a katolikus, sem nem a református, sem nem a baptista, sem nem semmiféle „ilyenista, vagy olyanista”, de még csak nem is a Hegyen Épült Város gyülekezet (amely mellesleg, szerintem, valóban egy rendhagyó gyülekezet, és a legjobb is)… végeláthatatlan sorban folytathatnánk a rengeteg frencsájz-gyüliláncot, és az összes, kis falvakban eldugott, néhány fős közösségeket.

Az egyetlen, igaz üdvözítő személy: Jézus Krisztus; Aki nem rögzíthető semmilyen egyházi szabályzatban – főleg nem olyanban, ami felette áll Isten Igéjének.

Isten gyermekeiből, belőlünk áll az EGYHÁZ. Kérdés az, hogy milyen állapotban tartjuk… Hiszek abban, hogy egyre több és több helyen le fognak dőlni a gyülekezetek és egyházak közötti válaszfalak; nem állítom, hogy az összes, mert bizonyos esetekben én is azt gondolom, hogy „itt és itt” egyszerűen nem érdemes már próbálkozni – talán majd később.

Szükség van arra, hogy Isten népe globálisan, és végre Isten szemével próbálja nézni, és meg is látni az Egyházat, és a kereszténységet. Ezer és ezer kisebb-nagyobb dologra fel tudjuk hívni a figyelmet, ami más az egyik helyen, és más a másik helyen. Mégis, az alapot felejtjük el legtöbbször megemlíteni. Az alapkő pedig: Krisztus.

 A Napló továbbra is folytatódik, egészen addig, amíg úgy érzem, szünet kell, hogy következzen, vagy addig, amíg a Napló fontosabb nem lesz, mint Isten. Ha helycserés támadás van, azonnal leállítom a naplót.

Célom és vágyam az, hogy bárki, aki betéved, vagy szándékosan ellátogat ide, lehetőséget nyerjen bepillantani egy totálisan átlagos, magyar állampolgár életébe, aki keresi és kutatja az Élő Istent, és a Biblia fényében az Istennel való kapcsolatot, legyen az zenei témájú, vagy bármi más.

Nincsen jeles évforduló, sem semmi különös esemény, egyszerűen csak néhány sorban összegeztem, hogy hol is tartok éppen ma.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://baloo27.blog.hu/api/trackback/id/tr7299653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása