2007.05.24.
13:27

Írta: Baloo27

Május 24. csütörtök

       „Mert Isten nem igazságtalan, hogy elfelejtkezzen munkátokról. Isten nem hazudhat, amikor ígér valamit, és nem hazudhat, amikor megesküszik. Ez erős bíztatást jelent, és reménységet ad nekünk. Hiszen odamenekültünk Istenhez, és belekapaszkodtunk abba a reménységbe, amit ő adott nekünk. Ez a reménység olyan a lelkünk számára, mint a csónak számára az erős és biztonságos horgony. Ez a „remény-horgony” a mennyei Templomban, a függöny mögött, a mennyei Szentek Szentjében kapaszkodik meg, ott, ahová Jézus bement” (Zsidó 6/10; 18-20).

            Ez az Ige szakasz nagyon ott van a top-on!  A reménységem Krisztusba, a Megváltóba vetettem bele; ez a remény, maga Krisztus, a Szentek Szentjében, az Atya Isten előtt áll.

            Ha összevetem azzal, amit Krisztus korábban mondott – a dicséret szemináriumon is átvettük –, érdekes lehet.

            Krisztus azt mondta: „Én vagyok az út, az igazság és az élet, senki sem mehet az Atyához, csak rajtam keresztül” (János 14/6)– Krisztus út lett, aki az Atyához vezet bennünket, hiszen Ő a cél; továbbá, azt mondta, hogy Ő az egyetlen út az Atya Istenhez. A templomban (anno) 3 bejárat, kapu volt, három névvel, ezek az alábbiak: Út, Igazság, Élet.

            Krisztus tehát, megbotránkoztatva az akkori zsidó vezetőket, írástudókat, kijelentette, hogy ha valaki Istenhez akar menni, azt rajta keresztül lehet megtenni.

            A templom 3 részből állt, amit én párhuzamba állítottam Krisztus szavaival: Külső udvar – út; Külső szentély – igazság; Szentek Szentje – élet.  Igazság szerint, az Élet, amit Krisztus a megváltással nekünk ad, a Szentélyben van, az imádat helyén, az Atya Isten színe előtt.

            Tehát, nem csupán a megtéréshez, és a Krisztusban való élethez szükséges, hogy a Szentélybe lépjünk, ahol megbékéltet bennünket Jézus, az Atyával; Hanem, bármilyen gyülekezeti alkalmon, istentiszteleten, egyéb rendezvényen veszünk részt (ha dicséretről van szó), akkor is a Szentély, az imádat, az Élet forrása a cél: az Atya!

            A reménységem horgonya: Krisztus, az Atyához vezet, és Belé „kapaszkodik”. Fantasztikus! Csodás dolog, hogy Isten nem hazudik, és betartja, amit ígért – az emberrel ellentétben; Istennél súlya van az „adott szónak”. Ezért is bízok Benne!

            Ráállok hittel arra, amit Isten megígért nekem, és kitartok, bármibe is kerül, „mert tudom, kiben hiszek” (2. Timóteus 1/12).

             Teljesen felvillanyozódtam ettől a mai Igeszakasztól! :-) Lehet a harc kemény, lehet a vihar nagyon vad, hiszek az én Uramban!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://baloo27.blog.hu/api/trackback/id/tr8086471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása