2007.03.30.
08:20

Írta: Baloo27

Március 30. péntek

      „Örvendezek, mikor mondják nékem: Menjünk el az Úr házába!” (Zsoltár 122/1). Este újra mehetünk a gyülekezetbe!
      Ma reggel, a szokásos kávé kíséretében, ismét olyat olvastam az Igében, ami megmozgatott, és kicsit helyre tett – nem elég ugyanis a lelkesedés. Nem érzem, hogy gondom lenne a hozzáállásommal a szolgálatomhoz, de mégis, Isten időben elém teszi az Ő kedves beszédét, íme: „Éljetek méltóan az Istentől kapott elhívásotokhoz! Legyetek mindig alázatosak, szelídek és türelmesek, és isteni szeretettel viseljétek el egymást!” (Efézus 4/1-2).
       Hát, igen, már rá is jöttem, nem véletlen ez az igeszakasz. A türelem, és a szeretet is ismét előjött, az alázat pedig mindig kétes téma. Egy biztos: a rám váró mai napra nagyon is szükségem van alázatra, türelemre, és isteni szeretetre. És igen, a Biblia megint bizonyít: ez a könyv Isten Szava. „A betű megöl, a lélek pedig megelevenít” (2. Korinthus 3/6). Igen, Isten Szent Lelke nélkül aligha lehet eredményes a Bibliaolvasás (is).

A kedvenc témám, az Egyház „sokházzá szakosodása” is előkerült ebben a részben. Teszem hozzá, nem csupán az egyház(ak)ra vonatkozik ez az ige, hanem rám is, és arra is, aki ma este mellettem fog ülni a gyüliben – minden keresztényre! Szerintem…
      „A Szent Szellem a békesség kötelékével vesz körül, és így köt össze benneteket. Minden igyekezettel arra törekedjetek, hogy ezt az egységet őrizzétek meg! csak egy test van és egy Szent Szellem, mint ahogy ugyanarra az egy reménységre hívott meg Isten benneteket! Csak egy Úr van, egy hit, és egy bemerítkezés! Csak egy Isten van – mindenek Atyja – aki uralkodik minden felett, mindene keresztül cselekszik, és mindenhol jelen van” (Efézus 4/3-6). Erre, szokás szerint hatalmas, helyeslő bólintások, és hangos „ámenek” lépnek fel, mint reakció.
        Aztán kezdve attól, hogy van, aki ülve, van, aki pedig, állva szeret imádkozni; beleértve a zenei ízlések különbözőségét; egészen addig, hogy van, aki nem megy el szolgálni egy bizonyos egyház gyülekezeteibe – mind, mind bebizonyosodik, hogy Isten szeretett népe olyan kegyetlen messze van még a tökéletestől, hogy azt el sem lehet mondani.
        Viszont! Nekem, van lehetőségem tenni érte! (és a kedves olvasónak is!). Szépen el kell felejteni a dogmatikus, megszokott dolgokat; félre kell tenni azt, hogy ki, melyik „egyház” tagja a sok közül; és Isten elé kell állni, bocsánatot kérni, hogy nagyon hosszú időn át helytelenül gondolkodtunk, és cselekedtünk. Ezután szépen, kihúzni magunkat, odamenni a másikhoz, átölelni, és Isten Szeretetével fordulni hozzá. Ha meghívnak, hogy, menjek el egy ilyen, vagy egy olyan gyülibe, akkor igen, jó elmenni! Ha másért nem, hát azért, mert legalább én köztem, és a meghívóm között, máris ledől ez a fal, és ez a borzasztó elszigeteltség – akár csak Jerikó városának fala – leomolhat. Ha, teszünk azért, hogy leomoljon! De, itt megint csak, rajtam, rajtunk múlik. És ebben is muszáj előrelépni. Ez is kicsiben fog elindulni, mint minden más – és nagyszerű dolog a részesének lenni Isten jó tervének a kibontakozásában. Jó látni, hogy ha teszünk Érte, akkor Ő is tesz értünk. Jó részt venni, jó tenni az Istenért!
     

Még egy érdekességet találtam ma reggel a Bibliában, ami eddig nem is tűnt fel, pedig igen sokszor olvastuk már, nekem mégsem esett le sokáig.
     És ő "adott" némelyeket apostolokul, másokat prófétákul, ismét másokat evangélistákul, vagy pásztorokul és tanítókul, hogy felkészítse a szenteket a szolgálat végzésére, a Krisztus testének építésére, míg eljutunk mindnyájan a hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, a felnőttkorra, a Krisztus teljességét elérő nagykorúságra, hogy többé ne legyünk kiskorúak, akik mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak az emberek csalásától, tévútra csábító ravaszságától” (Efézus 4/11-14).
    Nos, azt hiszem, bármilyen szolgálatra igaz lehet ez. A dicséretben szolgálókra éppúgy, mint egy lelkészre. Feladatunk van: felkészíteni a gyülekezetbe járókat a szolgálatra, és Krisztus testének építésére. Mégis, sokan „vasárnapi keresztények”-et nevelnek, vagy sokan azzá válnak, a helytelen vezetés nyomán. Nagyon fontos, hogy aktivizáljuk a környezetünket.
    Vannak, akik panaszkodnak, hogy nem jó ez, nem jó az, sok a baj. Ha megkérdezem, hogy mi a szolgálatod? Mit csinálsz a gyüliben, mit teszel Istenért? Bizony, nem mindig van válasz. Pedig, nem olyan nehéz dolog tenni.
     Csupán egy kérdés kell: Istenem, mit tudok neked adni? Mit tudok érted tenni? Ezer százalék, hogy Isten válaszolni fog. Aztán már csak fel kell állni, és mozdulni. Remek dolog!
      Például, ezért is nagyon várom a mai estét. Tenni Érte!

      Azt hiszem, érdekes dolgokon visz keresztül Isten. Ma belehallgattam egy, januári zenekari próbán készült megbeszélésünk felvételébe, ahol éppen újdonságként mondtam a többieknek, hogy úgy érzem, Isten szeretné, ha bíznék Benne, és hagynám, hogy „kihúzza a talajt a lábam alól”. Döntöttem, még régebben: hagyom. És így, hogy bízok Benne, és hagyom, hogy hadd használjon abban, amiben szeretne, tanúsítani tudom: Isten valóságos. És nagyon tele van szeretettel.
     „Szeretsz te, engem, Péter?” – Újra ez a kérdés merül fel bennem, amit Jézus kérdezett egyik tanítványától. Jó kérdés. A válaszom: Igen, szeretem Jézust. De szeretném még sokkal jobban szeretni.

Az igazsághoz ragaszkodva növekedjünk fel szeretetben mindenestől Őhozzá, aki a fej, a Krisztus” (Efézus 4/15).

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://baloo27.blog.hu/api/trackback/id/tr2452572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lóránd 2007.03.30. 09:22:31

Hozzátéve Balu, hogy az általad mostanában idézgetett szöveg így hangzott el az eredeti görögben. A könnyebbségért agape legyen szeretni, fileo legyen kedvelni. Persze ez nagyon erős sarkítás, de a magyar ilyen. Azért érteni fogod a súlyosságát a párbeszédnek így - Péter hogy nem merte a megtagadás után azt a szót használni, amit Krisztus, és Krisztus hogy "adott le" belőle. És utána jön az önfeláldozásról a prófécia, tulképp az, amivel korábban Péter dobálódzott...

Nagyon érdekes ez az eredetiben...

Miután ettek, így szólt Jézus Simon Péterhez: „Simon, Jóna fia, jobban SZERETSZ-e engem, mint ezek?” Ő pedig így felelt: „Igen, Uram, te tudod, hogy KEDVELLEK téged!” Jézus ezt mondta neki: „Legeltesd az én bárányaimat!”

Másodszor is megszólította: „Simon, Jóna fia, SZERETSZ-e engem?” Ő ismét így válaszolt: „Igen, Uram, te tudod, hogy KEDVELLEK téged.” Jézus erre ezt mondta neki: „Őrizd az én juhaimat!”

Harmadszor is szólt hozzá: „Simon, Jóna fia, KEDVELSZ-e engem?” Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte tőle: szeretsz-e engem? Ezért ezt mondta neki: „Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy KEDVELLEK téged.” Jézus ezt mondta neki: „Legeltesd az én juhaimat!

Bizony, bizony, mondom néked: amikor fiatalabb voltál, felövezted magadat, és oda mentél, ahova akartál; de amikor megöregszel, kinyújtod a kezedet, más övez fel téged, és oda visz, ahova nem akarod.”

Ezt azért mondta, hogy jelezze: milyen halállal dicsőíti meg majd Istent. Miután ezt mondta, így szólt hozzá: „Kövess engem!”
süti beállítások módosítása