2011.04.06.
13:28

Írta: Baloo27

Április 6. – Demjén, Ákos... - Istenem, ha egyszer...



         Régóta dédelgetett álmok, vágyak, elképzelések sora kezd megvalósulni az utóbbi időkben. Kapkodom a fejemet, hogy mennyi nehézségen megyünk át, s tanulunk mindből, hogy előbbre léphessünk.

 

         Elővettem a gyűjteményből Rózsi jó néhány lemezét. Ott sorakoznak a polcon. Az utazásokhoz összeszedtem egy lemezre 18 dalt. Csak úgy. Elkezdtem bogarászni az emlékeim között… Míg más kamaszoknál a műanyag zenék hódítottak, Édesanyám elmondása és emlékeim szerint is, az én szobámban a „Sajtból van a Hold”, a „Bűnök nélkül”, vagy éppen az akkor még alig értett „Élni és győzni” című dalok szóltak. Hallgatom Rózsi dalait, és én, a válogatós, fene nagy kritikus, finnyás „bigféjsz” egyszer csak azon kapom magam, hogy önfeledten dalolok a kocsit betöltő zenével. Újabb „emléktömeg”, a „Félszáz év” című lemezről – egyik kedvenc dalom róla a „Ha próbálsz valaki lenni…” megy éppen – s eszembe jut, hogy bár Isten nincs kifejezetten megszólítva, vagy éppen szóbahozva (sem) a dalban, mégis, micsoda segítség… Elgondolkodtatott már régen is. „Ha próbálsz valaki lenni, maradj az, aki vagy; Másból már van annyi, mint csillag az égen, de belőled csak magad…”

         Istenem, ha egyszer én is tudnék ilyen frenetikus szövegeket írni. Istenem, ha egyszer én is tudnék hatni az országra, ha egyszer én is el tudnék gondolkodtatni másokat, vagy kicsit is jó hatással lenni az emberekre…

 

        

         2004-et írtunk, tehát nem volt régen, amikor a fukar áruházban bolyongtam, hogy valami jó, magyar zenei DVD-t vegyek. Konkrét elképzelésem nem volt, így csak csatangoltam. Megláttam egy Dupla DVD-t, sárga háttérszínnel, és egy jellegzetes „á” betűvel. Mivel a Bonanza Banzai-t műanyagnak tartottam, és kicsi is voltam még a ’90-es évek elején ahhoz, hogy mindent értsek, amiről a dalok szólnak, így nem foglalkoztam Ákossal. Az első emlékem róla az Andante koncert, amit, talán a Duna TV műsorán láttam. Megvettem ezt a DVD-t és azóta az összes CD és DVD kiadványát. „Az utolsó hangos dal”. Dupla DVD. Este hazamentem, hogy belenézzek. Ott ragadtam a házimozi rendszer, és a tv előtt. Ettől kezdve heteken át minden este úgy aludtam el, hogy belealudtam a koncertbe. A látvány, a hang, a színpad, a zene, a szövegek… Ütött.

Istenem, ha egyszer én is tudnék ilyen frenetikus szövegeket írni. Istenem, ha egyszer én is tudnék hatni az országra, ha egyszer én is el tudnék gondolkodtatni másokat, vagy kicsit is jó hatással lenni az emberekre…

 

         Vannak álmok, vágyak, amikről meggyőződésem, hogy jók, és szükségszerűek. Főleg, ha az a motivációm, hogy másoknak adjak vele. Remélem, jók az álmaim. Szeretném, hogy jók legyenek…

 

 

Istenem, ha egyszer én is tudnék ilyen frenetikus szövegeket írni. Istenem, ha egyszer én is tudnék hatni az országra, ha egyszer én is el tudnék gondolkodtatni másokat, vagy kicsit is jó hatással lenni az emberekre…

Ha egyszer én is Hozzád tudnék vezetni sok-sok embert…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://baloo27.blog.hu/api/trackback/id/tr752804456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása